fredag 4 mars 2011

Löpning och skidhelg


Siffrorna talar sitt tydliga språk: 6.5 km, 41 minuter och medelhastighet på 6.26. Ger mig ut för att få lite energi till kvällens stora begivenhet, packning. Tror dock det tar mer energi än det ger, känner mig nämligen trött och det efter 40 minuters lunkande. Det blir till att ta med skorna upp till Idre. Komma igång.

Det är knappt tre månader till Stockholm maraton. Eller... Jag har faktiskt hela tre månader på mig att träna inför Stockholm maraton! Behöver nog välja den sista formuleringen för att rent mentalt klara detta.

Om två dagar är det Vasaloppet. Ska faktiskt bli kul att se starten. Hinna se lite av eliten i täten innan vi ger oss ut i backen. Dem ser jag aldrig. Brukar inte ens veta vem som vinner. Har ju fullt upp med att själv klara mig i mål. Tror på Sandra Hansson i år. Hon är i grymt bra slag. Vinner det mesta (ok, det var fult gjort i Köning Ludwig Lauf) och verkar urstark. Kanske är det Jerrys tur bland herrarna? Även han har åkt bra i vinter. En spännande skidhelg med Vasalopp och VM väntar. 

Egentligen behöver man ju inte åka själv - det finns massor av andra duktiga skidåkare att titta på. Har fått ovanan att vänja mig vid detta de sista veckorna.....

2 kommentarer:

  1. Passerade nyss målet i Mora, i bilen. Nu mitt i finnmarken. Hoppas på en skön vecka i lofsdslen. Hoppas detsamma för er:)landgrens

    SvaraRadera
  2. Hallå Landgrens! Då var vi nog där ungefär samtidigt! Härligt med Lofsdalen! Ha enskön vecka ni med!

    SvaraRadera