torsdag 14 juli 2011

"Turistknölen"


Denna morgon är det mer fokus på frisk fjälluft och vackra vyer än ett riktigt träningspass. Mjölksyran från gårdagens Städjantur sitter kvar. Och i morgon väntar ett riktigt löppass... Därför blir det lugnt i dag. 

Jag tar bilen till Nipfjällets sommarparkering och kan genast konstatera att det finns fjällsemestrare som är riktigt morgonpigga. Jag är bil nummer fyra. När jag åker är det dubbla antalet. 

Springer sakta i riktning mot Ulandsstugan. Vänder efter 10 minuter och tillbaka vid parkeringen igen tar jag sats och siktar uppåt. "Turistknölen" ska bestigas. Springer sakta, sakta och efter ca sju minuter är jag uppe.

Det är roligt med toppar. Ett tydligt mål. Så även denna gång. Stoppar klockan på toppen och kan konstatera att dagens pass blir 27 minuter. Tar några kort och börjar sedan gå ner. Njuter av en fantastisk utsikt. Det är otroligt vackert. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar