torsdag 13 maj 2010

Busy days

I Edingburgh vantar den inhyrda bussen, dit vi anlander med flyg. Chaufforen ar en trevlig, snabbpratande skotsk kille i sina basta ar (troligen jamnung med mig). Den skotska accenten ar pataglig och jag forstar ungefar halften av det han sager.

Whisky tillhor inte mina favoritdrycker. Det ar i och for sig lite synd med tanke pa att jag ar i Skottland da och da. Hittills tre destillerier pa tre dagar. For whiskyalskaren ar det fullandade dagar. Men aven for mig.

Jag har glada och positiva resenarer som sprider gladje varje dag, utanfor bussfonstret tronar de ena efter de andra helt sagolikt vackra vyer upp och (framfor allt) jag hinner utan problem med ett tidigt loppass innan dagens gedigna frukost.

I dag har vi anlant till en av mina absoluta favoritstader, Edingburgh. Guiden James tar over min plats och sjalv backar jag nagra saten bak och bara lyssnar (och antecknar ifall han sager nagot nytt - det ar dock ungefar samma som forra aret....).

Fa stader kan mata sig med Edingburgh nar det handlar om att springa. The Royal Miles ner mot Holyrood Palace och Arthur's Seat. It's so motivation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar