måndag 5 augusti 2013

Hundjagad igen

Ger mig ut på Skurugatavägen. Det är över en vecka sen hunden jagade mig. Smyger så tyst jag kan förbi den plats där den förra gången dök upp, skällandes i full galopp. 

Denna gången klarar jag mig. Rullar uppför Bodabacken och fyller på med vätska i värmen. Nästa backe är vid Bötteryd. Så en backe till. Vänder.

Stakar tillbaka. Snart den ödesdigra platsen igen. Försöker att inte ta i stavarna så hårt. Hör hundskäll. Och så vänder jag mig om. I full galopp kommer den! Över åkern genar hunden mot vägen och mig. Jag tvekar en bråkdels sekund, stå still eller köra? Jag kör. I rasande tempo och med 200 i puls.

Vänder mig om. Hunden. Kör på. Vänder mig om. Ingen hund. 

Har nu tagit reda på vem som bor där. Och ringt dem. Två hundar har de. En gammal hund och en valp. De går lösa men har aldrig tidigare sprungit i väg :-) Får hoppas det inte händer igen.



Hundjagad och så löparknäet. Ingen höjdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar