måndag 29 april 2019

Sardinien

Börjar dagen med en  promenad.



Att starta sin dag i dagsljus och rörelse ska påverka kommande natts sömn, något jag och min sömnkurskollega lär ut. Så varför inte testa själv?

Jag är på Sardinien. En resa som startar från Landvetter, med Rolfs flyg och buss, lördag förmiddag.



Via München flyger vi till Olbia på Sardinien och efter en dryg halvtimme är vi i Palau. Tillbaka på Hotel Palau med andra ord.



Första vandringen går utmed Costa Smeralda-kusten.





Men först: En tidig löptur.





Har vilat hopparknät från löpning för att nu kunna ta mig upp till utsiktsplatsen och njuta av vyn över La Madalena och den sol som precis gått upp. Jag kan de bästa löprundorna. Var ju här i oktober.



Det är med härliga människor och duktiga lokala vandringsguider som jag tar mig an veckan.



...och gott kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar