fredag 6 september 2013

Ett lugnare tempo

För drygt en vecka sedan föll oturligt en tom glasflaska på min fot. Halva foten är idag svagt blåaktig men en tå är fortfarande röd och svullen.

Hur gör man rent träningsmässigt i ett sådant läge? Man vilar. Eller?

Jo, jag har vilat, med undantag av viss cirkelträning (lite begränsad blir man ju, trots att det "bara" är en tå).

Men mest vila.

Det känns som om hela tillvaron levs i ett lugnare tempo i och med att jag tvingas gå (fortfarande halta) sakta fram. 

Och mer vila blir det. Har en bussvecka framför mig och kan redan nu känna hur träningsabstinensen ökar för varje dag. Hur ska inte det bli med inspirerande natur precis utanför bussfönstret?

Jag får helt enkelt nöja mig med vackra vyer - och det lugnare tempot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar