tisdag 22 november 2011

D-vitamin


Nu finns D-vitamin i flytande form från Holistics, för den som inte gillar kapslarna. Under vinterhalvåret kan vi inte bilda något D-vitamin. För att göra det måste vi ha mer sol - på våra breddgrader står solen för lågt under vinterhalvåret. Mörkhyade och de som undviker solen är det värst för.

Med maten får vi bara i oss ytterst lite D-vitamin. Faktiskt är det så att allt mer forskning talar för att D-vitaminet kan ha en roll i mängder av sjukdomar.

Som skidåkare vågar jag inte chansa. Det är klart jag äter D-vitaminer. Men jag håller mig till kapslarna.

3 kommentarer:

  1. Hej ! Ska det vara just detta märket som är bäst ?
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Det finns kanske andra men detta märke är bra. Jag tror ju kapslarna är bättre, men det är svårt att få barn att äta det!

    SvaraRadera
  3. Hej Cilla!

    Jag är reporter på Expressen och skriver en artikel om just D-vitamin. Har du möjlighet att kontakta mig i dag så vore jag oerhört tacksam! Du når mig på maria.calleberg@expressen.se eller 08-7383069.

    Mvh
    /Maria

    SvaraRadera