måndag 25 februari 2019

En fika hinner man alltid med

Känslan när man fredag kväll lägger sig och vet att skidåkning väntar tidigt och därefter Tjejvasan, VM i Seefeld samt JSM i friidrott i Växjö. Att från hemmaplan följa både det ena och det andra via olika medier. Förutom skidåkning uppe vid skidstugan behöver jag inte ens ta mig utanför dörren. Jag njuter av en hel dag hemma, det var länge sen nu.
Men söndagen tillbringas i Växjö. Inomhus. Ser Carl springa snabbare än någonsin tidigare. För i friidrott kan man mer än i mycket annat, tävla mot sig själv och sina egna tidigare prestationer. 
Tar del av stämningen. 
Upplever allt på plats. 
Efter så många år i dessa sammanhang känner jag igen många. Dessa från början väldigt unga ofta talangfulla barn är snart vuxna. Det - är så roligt att följa.



Det blir ingen träning. En hel söndag, sol ute och skidspår på många ställen. Jag tänker att just denna tävling inte går i repris och - träna kan jag ju göra i veckan.
Men en fika hinner jag med. Det gör man alltid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar