måndag 15 juli 2013

Året runt motionärer eller semestermotionärer?

Det är damer och herrar, unga och äldre, smala och kraftiga, snabba och långsamma, tidigt på dagen till sent på kvällen. Löpare.

Det är alls inte unikt att ge sig ut i gryningen för att springa. Däremot är morgonens rullskidåkning något åt det mer ovanliga. Trots att vi i går såg en rullskidåkare. Svensk? Norrman?

Jag inleder morgonen med ett löppass. Det är då jag börjar fundera på om de jag möter och springer om och de som springer om mig - är de året runt löpare eller är det energin från lediga semesterdagar som inspirerar till att ge sig ut? I så fall är det härligt att ledigheten har det goda med sig. Anar dock att en hel del är som mig, de kör på året om. Sommar som vinter och oberoende av om det är semester eller ej.

För några av semestermotionärerna kanske det ger mersmak? Att de snart hamnar i kategorin året runt motionärer?

Under tiden tankarna flyger i väg har jag kommit en bra bit. Jag är snart borta vid fyren. Några foton och så vidare. Hade gärna haft vätskepaus, men inget vatten är med.

Tiden drar i väg. Har en man i grön tröja en bit framför mig. Han verkar hitta bra och jag hänger på. Sparar antagligen flera minuter på det. Vid hotellet väntar en rullskidåkare och jag försöker öka sista biten - då jag är säker på vägen.

Det blir en och en och en halv timme. Före rullskidåkningen :)

Vi stakar på cykelvägen. En kvart rakt fram och sedan samma väg tillbaka. Och ännu några löpare. Både semester- och året runt löpare. Tror jag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar