torsdag 11 juli 2013

En av årets bästa dagar

Mobilen ringer. Klockan är 6.21 och träningskläderna ligger klara. Halv åtta öppnar matbutiken. Jag har drygt en timme på mig.

Det är friskt ute, nästan kallt. Springer den väg jag fått förklarat för mig under gårdagen. Trots förklaring på italienska, med bara enstaka engelska ord, hittar jag rätt.

Vilka spår! I skogen, med Dolomiterna runt om på behagligt avstånd.

Backigt. Inte kallt längre, bara friskt. Springer på. Tankarna far i väg. Gårdagen. Tre, eller var det fyra pass vi åkte över? Från Österrike till Italien. Fikastopp på Hotel Gassner. Neukirchen. Minnen från vinterns skidvecka.

Tillbaka vid startplatsen. Tar ett varv till. Ser upp mot ena liften. Andra sidan med klippiga Dolomitberg. Dit ska vi i dag. Vandring i Dolomiterna. Vilken dag som väntar.

Ännu ett varv. Några fartökningar och tillbaka. Hinner med en dusch innan vi går och handlar.

50 minuters löpning. 1400 meter över havet. Vilken start. Och detta är bara början. Vilka äventyr som väntar på 2000 meters höjd där bakom horisonten ovanför liftarna, vet vi inte ännu. Men jag anar att det blir en av årets bästa dagar.

San Martino di Castrozza. Det är nog en riktig höjdare :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar