söndag 21 juli 2013

Första parkett

Jag missar dagens första föreställning, soluppgången. Men jag får del av en tidig morgons vackra vyer. Det är som att ha första parkett till en vidunderlig utsikt.

Fokuserar mer på omgivningen än själva löpningen. Det går tungt i dag. Om det är för att det går lite uppför första halvan eller om jag helt enkelt är trött, vet jag inte.

Det är friskt ute. Perfekt för ett träningspass. Den biblioniska morgonvärmen är utbytt mot österrikisk alpluft.

Spar på krafterna. En topp ska bestigas och kräver sin beskärda del av energi. Zweitusender ligger framför oss. En för oss obestigen plats med ett kors att fota. Och ännu ett minne att bevara.

Inser att löppasset är uppvärmning och fortsätter att hänföras av naturen runt om mig.

Ser plötsligt fram emot kaffet på balkongen . Bara en liten bit till och därefter dusch. Och så samma vyer igen :)
Fast från balkongen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar