fredag 19 juli 2013

Farthållare

I riktning mot fyren. Det är så jag springer denna morgon som tack vare slöjmolnen faktiskt är riktigt behaglig. Springer förbi restaurangen där vi åt i går kväll, ner mot beachen och cykelvägen.

Plötsligt blir jag omsprungen av en löperska och jag blir påtagligt medveten om att mitt löptempo senaste tiden har haft samma malande lite långsamma fart.

Hänger på och lyckas hålla samma hastighet några meter bakom. Tappar ytterligare någon meter då jag krånglar upp mobilen för att fota. Varför jag nu ska göra det? Efter kanske knappt två kilometer ska jag svänga av. Frågan är om min farthållare ska samma väg? Blir det tempolöpning ända hem eller kan jag börja jogga ner?

Hon ska rakt fram. Med andra ord kan jag trappa ner på tempot och i lugn och ro mentalt förbereda mig för nästa pass.

Byter löparskor mot pjäxor och ger mig i väg i motsatt riktning jämfört med löppasset. Stakar mig fram en kvart, vänder och stakar vidare. Ensam rullskidåkare och ingen farthållare att hänga på.

Dubbelpass med och utan farthållare. En timme sammanlagt. Både styrka och kondition.

Kan bara konstatera att en farthållare skulle man ha lite oftare. För mer kvalitet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar