söndag 4 december 2011

Julklappsjakten 2011


Efter 60 m försök och längdhopp ger jag mig ut från Friidrottens Hus. Det spöregnar och Olofs fråga är kanske befogad: Måste du springa? Det är egentligen inte så mycket vi måste. Vi väljer att. Just denna dag och denna tid väljer jag att ge mig ut i hällande regn och halv storm. Bara för att det är den enda "luckan" i dagens tidspressade schema.

Springer rakt över till Slottsskogen. Min hemmabana i sex års tid. Favoritrundan ligger på andra sidan vägen, bakom Botaniska trädgården och heter Änggårdsbergen. Men dit hinner jag inte denna dag. Det blir 35 intensiva minuter. Snabb uppvärmning runt Slottsskogen. Sen tre ryck i Bragestigen och tillbaka till Friidrottens Hus.

Trots regn och blåst är det fantastisk att kunna springa igen. Känner mig äntligen pigg efter maran. Höften ger ingen smärta längre och jag är bara så tacksam att jag utan problem kan genomföra mina löppass. Bara den som brukar springa - och som råkar ut för ofrivillig löpvila, vet hur underbart det är att kunna springa igen.

Slottsskogen är sig lik. Inte bara området, även vädret visar sig från en sida jag upplevt ett antal gånger. Det är ändå härligt att vara i Göteborg. Känner då jag inte helt ensam tar mig fram i blötan, att jag saknar Göteborg. Det är en trevlig stad, trevliga människor, superrundor att springa och en positiv atmosfär.

Plötsligt är jag tillbaka igen. Nästa programpunkt är prisutdelning, för trots min korta runda missar jag finalerna på 60 m :-(  Men prisutdelningen prickar jag in. Sen lämnar vi storstan. Och återkommer nästa morgon. Då väntar längd för pojkar 10 och höjd för pojkar 11. Ingen löpning i Göteborg denna dag. 

Det blir ett natruligt intervall pass i Skene istället. Tack vare alla backar. Ännu en favoritbana. 45 minuter och flera långa backar senare är helgens båda löppass avklarade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar