söndag 18 december 2011

Lucka 18

Dagens motivationstips handlar om att läsa andras träningsbloggar och skriva egen träningsblogg. Att läsa vad andra tränar, hur de tränar, vilka lopp de springer etc är verkligen inspirerande. Man får tips om olika intervaller, lopp runt om i världen, träningskläder, mat och dryck.

Min intervallträningen inför Stockholm marathon var nästan uteslutande tips från olika bloggar, främst från Petra Månströms maratonblogg.

Själv började jag skriva min träningsblogg då jag efter sjunde Vasaloppet kände att motivationen började tryta. Och det hjälpte. Det var också då jag kom i kontakt med andra bloggar. Fick inspiration. Och av bara farten fortsatte det. Skriver man en träningsblogg kan man inte vila hela veckan....Jag tror bloggen hjälper mig att hålla fokus. Sikta framåt samtidigt som jag fångar dagens pass. Njuter av nuet - men ändå vet vart jag är på väg. Målen blir på något vis tydligare då jag skriver träningsbloggen.

Hur hinner du? Sanningen är den att det inte tar mycket tid. Dessa 24 luckor som jag skriver i förväg, tar en stund. Men jag vet nästan alltid vad jag ska skriva. Sen är det klart. Dessutom är det väldigt roligt och ger inspiration och energi.

Framgångsfaktor för bloggskrivande och bloggläsande: Man blir verkligen motiverad! Kan jag kan du. Kan andra kan jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar