fredag 14 januari 2011

Teknikpass


Gunilla, jag (bilden) och Anders håller i eftermiddagens teknikpass. I minus 23 grader har jag dubbla lager av allt utom på händerna där jag har tredubbelt lager. Vi åker utan stavar, tränar diagonal samt stakning.



Det är mycket duktiga och läraktiga skidelever som blir bättre och bättre för varje år. Snart är det väl ledarnas tur att vidareutvecklas för att hänga med i deras utveckling...

Efter avslutat teknikpass åker mina stugkompisar raka vägen in till Grönklitts after ski. De avnjuter varm musik och kall öl. Själv kör jag två varv på hund- och pulkaspåret. I skenet från månen och pannlampan njuter jag av lugnet. Det är totalt vindstilla och himlen är full av lysande stjärnor. Faktiskt är jag inte ensam i spåret. Möter skidåkare som också är utrustade med pannlampor.

Bastu och middag väntar. Vin, efterrätt och en fantastisk samvaro. Kan det bli bättre? Efter en dag med massor av mil....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar