onsdag 12 januari 2011

Klädtips

På begäran kommer här ett inlägg om skidklädsel. Inifrån och ut.

Använd gärna underkläder i annat material än bomull. Därefter underställ, vanliga eller ullunderställ. Vindkalsonger är ett måste.


Gärna fodrad träningsjacka och byxor. Finns massvis att välja på i dag. Under jackan brukar jag bara ha underställströjan. Men så kallt som det varit nu har jag haft dubbla tröjor. Jag åker nästan alltid med en tunn väst över jackan.


På fötterna har jag ullstrumpor. Men så är jag extremt frusen. Har ett par tjocka ullstrumpor och sedan pjäxorna och pjäxskydd om det är kallt.


Fingrarna är lika frusna så jag har ett par tunna vantar i handskarna.


Har ofta öronsskydd under mössan.


Runt halsen har jag denna säsong haft min nya favorit.







2 kommentarer:

  1. Vilka sorts byxor har du? Jag har ju köpt ett par craft vintertights som jag använder både för löpningen och skidåkningen men är faktiskt inte riktigt nöjd med dom. Dom är stuva och flider ner. Resåret har bara ett tunnt snöre som sitter obehagligt om jag drar åt för tight...

    SvaraRadera
  2. Jag har ett par Dähliebyxor, fodrade för skidåkning. Trimtexbyxorna är också fodrade och för skidåkning. Trimtex köper man oftast till klubbar men Dählie har jättebra kläder.

    SvaraRadera