fredag 20 april 2018

Det här med att blogga

-Har du inte bloggat något på sistone? frågar min skidkompis.




Det är mycket som ska göras i våra liv. Det vi fyller vardagarna med både tar och ger energi. Men just bloggandet finns faktiskt på listan över energigivande aktiviteter. Så varför denna tystnad här på sidan?


Under skrivande stund försöker jag hitta svaret. Men det kommer inte helt automatiskt.
Kanske har det ändå varit bra med ett break? Ny inspiration och nya infallsvinklar kanske omedvetet gjort att jag är här igen. Det behövdes kanske bara den där frågan.




För brist på ämnen att skriva om är det inte. Ibland förundras även jag på allt som ändå händer. För sedan jag var här senast har jag haft åtminstone tre rejäla tillfällen som absolut borde lyftas upp i detta forum:




1) Träningsläger i Italien, närmare bestämt Riccione, under påsken. Ett träningsläger riktat till ungdomarna men där vi som föräldrar gärna är med på ett hörn också. Tyvärr inleds veckan med en bristning i baksida lår för min del, så - så mycket träning blir det inte. Promenader (puh, när man vill springa, men, men...), några cykelpass, lite core, lite annan styrka, fika, god mat, trevligt sällskap...ja, allt sådant man ju tar för givet, men viktigt det med!










2) En helg i Idre. Fortbildning för skidcoacher. Så otroligt bra. Liten grupp, trevlig grupp och fantastiska ledare. Och vilket väder!








3) Första rullskidträffen för året. Vi är sex stycken, drar till Bodabacken och vänder, dusch och - det viktiga: Gemensam middag! Så härliga tjejer, så härlig energi.




Så nu kan man väl säga att jag är på gång igen. Med mottot att det ska vara inspiration för den som vill komma igång - eller som är igång, med träning i allmänhet och skidåkning i synnerhet.

Håll i hjälmen, för nu kör vi!

PS Tack till Carola, utan den där frågan hade detta inte blivit skrivet...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar