söndag 29 april 2018

Ett dygn

Lördag klockan 13 anländer våra vänner från Linköping. Då är redan terräng-DM i full gång. Vi promenerar den korta biten till tävlingsområdet och hinner precis i tid för att se Olof starta. Han har då 4 km mestadels på gräs i Sjöängen, framför sig.
Efter en sen lunch går vi vidare till gymmet där sprintövningar och teknikträning står i fokus.
Eftersom klockan nu dragit iväg mobiliserar vi alla krafter på kvällens middag. 
Vid midnatt släcker vi för att relativt tidigt gå upp igen och då säga hejdå till Olof som har rullskidtävlingen Landsjön runt inbokad. Jag och gästerna tar en morgonpromenad före frukost. En riktig hälsofrukost, som sig bör om man är hos mig.
När sedan vännerna styr kosan mot Linköping igen sätter jag på mig rullskidorna för att möta upp bilen som nu är påväg hem från rullskidtävlingen. 
Vid 13 är jag hemma igen. Ett dygn. Med träningar, tävlingar - och umgänge. Maxat liksom.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar