lördag 19 februari 2011

Mitt liv som....

En tanke bara. Att få göra "Mitt liv som Hellner" men byta ut Hellner mot någon av långloppstjejerna. Under sju veckor. Efter att under dagen sett både Världscup samt senaste avsnittet av Mitt liv som Hellner ökar motivationen något. Men en veckas feber, som i dag äntligen släppt, världens hosta och täppta bihålor, gör att det är lätt att tappa gnistan. Två veckor kvar och fortfarande inte frisk.

Skulle istället behöva en ny utmaning. Leva som en långloppsåkare, varför inte? Antagligen ligger deras sommar- och höstträning per dag ungefär vad jag gör på en vecka, så nog skulle det vara intressant.

Men nu är det nytt fokus. Inga träningskläder, det ska letas djupt in i garderoben. Det väntas nämligen något alldeles speciellt, som bara Linköping kan erbjuda denna afton......

5 kommentarer:

  1. Mitt liv som Hellner är ett helt fantastiskt program tycker jag! :) Dock alldeles för kort. Jag vill se mer av Mister Hellner och Snygg-Erik!

    SvaraRadera
  2. Tycker också att programmet är helt fantastiskt och håller med Alexandra om programmets längd...

    Hoppas du snart blir frisk igen. Det vore ju jättetråkigt om du pga "sängliggandet" inte kan prestera på loppet :( Håller tummarna. Varm te, honung och citron. Krya på dig Cilla.

    SvaraRadera
  3. Trodde jag hade hamnat på fel blogg när jag läste om dig på marathonbloggen. Visste inte att du skulle springa Stockholm Marathon? Vad kul. Då ses vi ju senast i maj. Vilken tid siktar du på?

    SvaraRadera
  4. Hallå Annette! OM jag är hel och frisk skulle jag vilja slå mitt rekord på 3.52. Hälsenan känns bättre, så jag hoppas kunna träna. Men hostan jag har nu är inte kul så det blir nog träningsvila en vecka till. Är faktiskt osäker på om jag kan åka Vasaloppet. Får väl spara den upplevelsen ett år....

    SvaraRadera
  5. Inte särskilt kul att behöva dras med feber under en så lång tid... Hoppas att du är helt återställd snart!

    SvaraRadera