söndag 6 februari 2011

Rallarloppet 2011

                                                         Bild från Jnytt.



Tack, Landsbro! Utan hjälp med ny klistervalla skulle jag antagligen inte vara överst i dag....

Åker med samma glid som förra veckan. Tycker det är onödigt att ta bort den dyra vallan som Johan la på förra veckan. På fästet lägger jag på de klistervallor som var aktuella för söndagen, då jag under fredagen besöker Pölder. Inte kunde man ana att det skulle slå om. Jag har i all fall noll fäste då jag provåker innan start. Dessutom varken gasol eller rätt klister med mig. Men tack vare hjälp från en grannklubb lyckas jag alltså få någotsånär fäste. Tror inte många har kanonskidor i detta före.

Startandes i tredje och sista ledet anar jag hur trångt det kommer att bli med två spår på en trång elljusbana, vilket inleder årets nya sträckning. Men det flyter på. All heder till klubbarna som lyckas få ihop så bra spår trots rådande mildväder. 

Vi åker först en kuperad bana i skogen på ca 8 km, därefter banvallen drygt en mil, vänder och åker tillbaka och avslutar med skogsbanan. Har faktiskt ingen aning om att jag leder. Åker egentligen för att få ett rejält träningspass men istället blir det seger och 4 000 kronor i prispengar!







3 kommentarer:

  1. Grattis säger vi här hemma

    SvaraRadera
  2. Jag funderade när vi körde förbi på väg upp mot Orsa hur sjutton de skulle få ihop bra spår där i Bottnaryd, men det låter ju som att de fixade det. Kul med en oväntad seger också, grattis!

    SvaraRadera