onsdag 16 februari 2011

Tänka framåt

För att skingra tankarna från pågående influensa, tar jag fram och läser om sommarens resor. Framför allt om vandringsresan som MK-buss arrangerar i juli. Att ladda nere i Alperna en vecka under sommaren är kanske något alla skidåkare drömmer om. Omgivningen påverkar verkligen motivationen. I ett så vackert landskap skulle man träna oftare.

För den som är intresserad finns det fler resor till Österrike. I början av augusti finns denna trevliga resa där det istället för vandring är utflykter varje dag.

I mitten av september går det ännu en Österrikeresa. Med andra ord finns det mycket att glädjas åt - trots influensa. Det gäller att hitta de där guldkornen och fokusera på dem. Att ligga här hemma och ha ångest över en influensa leder ingen vart.

Det blir ännu en hel vilo- och återhämtningsdag. I morgon måste jag tillbaka till jobbet, med eller utan alvedon.

Ska ta tillvara på dagen och tänka framåt. Snart är jag frisk igen.




2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att du är frisk i morgon. Ta på dig löjligt mycket kläder och drick fantastiskt mycket vatten så lovar jag att du är frisk på nolltid :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller verkligen att tänka på guldkornen när stämningen är i botten. Kul att man kan låta sig byggas upp av dem!

    Själv dras jag faktiskt inte alls till alperna. Konstigt. Jag älskar ju naturen, vandring, skidåkning. Men jag tror jag fascineras mer av den svenska fjällen för att den är så speciell med sin öppenhet. Kanske för att jag är mer van vid alperna?

    Låter spännande dina äventyr i alla fall. Hoppas du blir bättre snart igen. Inte kul med influensa. Inte kul...

    SvaraRadera