tisdag 15 februari 2011

Biggest loser

Influensviruset är ett faktum. På något sett har det nått mig. Ligger därför hemma denna tisdag och läser dagens post: Vasalöparen. Ser att årets Biggest Losersegrare, Karl-Fredrik Jonsson, ska åka. Han är ovan skidåkare men verkar vara en riktig kämpe, så nio mil ska han väl fixa. Startnummer 16 027.

Vidare läser jag om hur Jerry Ahrlin staktränar. Han tränar mest styrka på skidor och rullskidor och ganska lite på gymmet. Själv har jag nämligen insett att det måste till mer styrketräning för att jag ska orka bättre. Ska sätta igång så fort denna eländiga influensa är över. Det blir antagligen inte i morgon och inte heller i övermorgon. Känns som det sitter i ytterligare en tid. Men det är tre veckor kvar. Nästan. Och visst står jag där och köar klockan fem, in till led 4, söndagen den 6 mars, fullt frisk igen?




4 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag är också säker på att du till en början vinner över det pågående eländet. Med en mjukstart därefter början resan mot den 6.3.
    Hälsar Kenneth i Nässjö

    SvaraRadera
  2. Tack Kenneth, det värmer med hejarop! Jag hoppas på det bästa.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kryar på dig! Läste precis dina inlägg om Marcialonga - du verkar ju grym på skidor! Har du tränat länge?

    SvaraRadera
  4. Hej Cath! Var snabbt inne på din blogg, du satsar på Öppet Spår? Kul! Själv är jag osäker om jag kan åka i år, har fortfarande hosta. Jag har nog åkt skidor (nästan) hela livet! Med sådana här vintrar som nu är det toppen. Annars får man hålla sig till rullskidorna! Lycka till med skidåkning och annan träning!

    SvaraRadera