söndag 5 december 2010

Gissa julmarknadsstaden

Genom Danmark går färden på fredag eftermiddag.


Det här är första gången jag åker genom ett snötäckt danskt landskap. Även i den efterfrågade julmarknadsstaden lyser snön upp och ger julstämning.


Hela gågatan är full av snömodd så det är snudd på träningspass då man går där fram och tillbaka. Men det är klart, tempot är inte vidare högt då det stoppas upp av alla marknadsbesökare. Dock är det annat då jag både lördag och söndag morgon tar en löptur genom staden.


Här kommer ytterligare bilder som kan ge ledtråd till dagens fråga. Vilken stad är det?













5 kommentarer:

  1. Jag gissar på Rostock ! Eva

    SvaraRadera
  2. Det är ju helt rätt! Det var en jättetrevlig helg! dessutom gick det bra att springa båda dagarna! Lite ont i början, men sen var det ok!

    /Cilla

    SvaraRadera
  3. Haha, jag skulle också ha gissat på Rostock! Först var jag inne på Hamburg. Men näää, för liten. Lübeck? Nej. Jag är från Lübeck och det hade jag känt igen på en gång. Då måste det vara Rostock. Det är samma stuk på husen där som i Lübeck. Du får inte avslöja så snabbt nästa gång! :-) Förresten. Ska du aldrig till Stockholm? Jag skulle behöva en skid-instruktör ;-)

    SvaraRadera
  4. Nästa gång är nog i mitten av mars. Då kanske inte snön ligger kvar? Vi skulle ju kunna ta ett löppass då i vilket fall!?
    Så du är fån Lubeck, där har jag varit på julmarknad med. Fikat på ett proppfullt Niederegger! Och druckit Rotspon till middagen!!

    SvaraRadera
  5. Ja, ett löppass i mars låter trevligt, om det inte finns snö kvar. Proppfullt Niederegger :) Det kan jag tänka mig. Lübeck är mysigt faktiskt. Men det är Rostock med.

    SvaraRadera