torsdag 9 december 2010

Lunchpass och gissa staden-svar


Två dagar i rad utan träning känns inte helt bra i detta perfekta vinterföre. Men i kväll har jag för länge sedan prioriterat en tjejmiddag hemma hos mig, före träningen (det var i och för sig innan jag visste att snön skulle ligga meterdjup vid detta datum....). Gårdagens träning bortprioriteras också, en tjejmiddag kräver ju trots allt lite förberedelse. Morgonpass har varit otänkbart eftersom jag båda dagarna börjar ovanligt tidigt. (Gårdagen innebär ju en tidig resa till VÄXJÖ - staden som efterfrågades. Den kända friidrottaren Carolina Kluft kunde vi dock inte se. Vad jag vet bor hon inte där längre).

Lösningen blir att jag denna dag förlägger lunchen i skidspåret. Jo då, mat får jag i mig också. Fast efter skidåkningen...

Det är 3 minus när jag anländer till skidstugan. Ett vintrigt landskap inbjuder verkligen till skidåkning av klass. Blå super i trampet fäster perfekt. Det är jag och klubbens pensionärer. Jag skidandes och de håller som bäst på att lära sig nya skotern. Nu lär det bli ännu bättre spår till helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar