fredag 10 december 2010

Skidåkning





Förutsättningarna är återigen bra: Minus fyra grader, klarblå himmel och sol. Eftermiddagen är, så här års räknat, sen. Därför hoppas jag hinna mina varv innan solnedgången är definitiv. Jag åker på samma valla som i går. Här läggs ingen onödig tid på vallning. Det märks på glidet....Men är inte det bättre träning om det går ännu lite mer kärvt?

Sista varvet, som är det fjärde på femman, åks i mörker. Skulle antagligen komma runt denna bana i sömnen, så nog lyckas jag avverka även detta.

När jag sätter mig i bilen för hemfärd ser jag att det blivit kallare. Temperaturen visar på 10 minus. Tur jag hinner åka innan. 

Ännu ett härligt skidpass. Det är nästan så att jag får nypa mig i armen, för att inse att det verkligen är vinter, snö och skidåkning. Redan före lucia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar