fredag 14 augusti 2015

Smartfish

Hur vi lyckas med återhämtning under tuffa träningsperioder beror i stor utsträckning på vad vi äter och dricker. Sömn och vila räcker inte och ibland räcker det inte med den vanliga maten heller.

I snart fyra månader har jag druckit Smartfish. Det är flytande näring med de maritima fettsyrorna DHA & EPA. Om jag tränar hårt, nåja - hårt för mig, krävs extra återhämtning. Vi är inte många som har möjlighet att vila mellan passen. Istället är det en "vanlig" vardag med allt vad det betyder. Kör man på för hårt dyker gärna förkylningen eller tröttheten upp.
Smartfish är nog en del i den där Toppformen vid 50 som jag letar efter. Resultatet av att dricka denna näringsdryck ökar absolut chanserna att klara den träning som krävs för att nå toppform i januari :-) Det är min stilla övertygelse.

Eliten dricker redan näringsdrycker. Och nu även vi motionärer. Och ungdomar. Det är inte bara hård träning bakom fina resultat.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar