onsdag 14 december 2016

Istället för skidåkning

Jag har inte åkt en meter skidor - än. Trots att det har funnits och finns just nu - fina förhållanden uppe vid skidstugan. 

Mycket oväntat blir vår Schweizresa till La Diagonela inställd och därmed försvinner lite av den inspiration som första snön brukar ge.
Istället går jag på spinning, styrketränar och fortsätter att pyssla i köket.
Just nu kan man säga att mitt fermenteringsprojekt bubblar på och istället för grönsaker ger jag mig på lussebullar modell raw. Food Pharmacy delar med sig av ett spännande recept som jag givetvis inte är sen att prova. Tyvärr är mina cashewnötter slut och de något mörkare mandlarna förtar den gula färgen från saffranskryddan... Och när det ändå inte blir rätt färg kan jag ju lika gärna också byta ut russinen mot gojjibär. Men förutom smaken av de röda bären så...visst, lite saffranfeeling :-) Passar bra efter ett tufft spinningpass.
Och medan jag njuter denna julens läckerhet känner jag att skidåkaren i mig är redo. Vem vet, nästa pass kanske är på snö?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar