söndag 11 december 2016

Att må alla tiders

Det är inte alltid lätt att fånga ögonblicket på kort. Ändå gör jag ett försök att bevara bilden av dimman som ligger över sjön, då den plötsligt blir synlig mellan träden. 


Jag är ute på ett morgonpass. Dimman svävar över landskapet vid flera platser men jag tar inte fler bilder. Lyssnar istället vidare på min pod och njuter av dagen som gryr. Funderar på den fermentering jag ska ta tag i senare under dagen. Surkål, inlagd fänkål, mjölksyrade morötter och rödbetor.


Snart är jag hemma. Och jag påminns om att löpning före frukost, alltså med låga glykogenlager - påverkar mitokondrierna positivt. Fler och bättre kvalitet. För visst var det så man kunde tolka den studie jag nyss läste?
Hur som helst, frukost på det och man mår alla tiders.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar