tisdag 1 mars 2011

Beslutet


Beslutet står fast (trots att jag velat och varit nära att ändra mig). Men nu är startplatsen såld. Det blir inget Vasalopp för min del. Även om jag tror att jag är helt frisk på söndag, blir det inga 9 mil. Har nämligen varit med om liknande situationer tidigare med långvarig infektion som följd.

Förutom hälsan, finns det faktiskt  fler fördelar med mitt beslut:

Jag kan åka med familjen upp till Idre och vår skidvecka där, redan på lördag. I år behöver jag inte ansluta sent söndag kväll.

Jag behöver inte gå upp 03.00 på söndag natten och behöver heller inte äta den kolhydratrika frukosten med Flora som enda fettkälla.

Jag kommer inte vara helt slut i kroppen och kräva återhämtning under veckan. Kan istället så smått komma igång med träningen.

Att jag missar själva loppet är tråkigt - men jag är ändå tacksam för all träning jag bedriver under året. Utan Vasaloppet som motivation hade den träningen inte blivit av. Och...det blir ett nytt lopp nästa år!

4 kommentarer:

  1. Alla som trott att du skulle åka ;-)

    Det kommer fler lopp! Jag var också mycket ledsen när jag fick ställa in halvmaran som jag hade tränat för hela sommaren. Det kändes så surt. Men långvarig hälsa är faktiskt viktigare. Modig av dig att ta detta beslut.

    SvaraRadera
  2. det var säkert ett bra beslut även om det känns tråkigt för Dig !Ha nu en jättebra vecka i Idre.
    Kram
    mamma

    SvaraRadera
  3. Det var väl många med mig som hade på själviska grunder hoppats att du skulle åka men jag är glad för ditt beslut för dig och din familjs vägnar. Känns det inte rätt så skall man inte tävla.

    Jättefint att du vägt in alla fördelar med ditt beslut så att det inte känns lika tungt. Hoppas att du får en riktigt trevlig helg med din familj och skönt att du slipper både kolhydrater och Flora ;)

    SvaraRadera
  4. Det är ju det som är det fina - att det alltid kommer ett nytt lopp. :) Klokt beslut, det är inte värt att riskera hälsan.

    SvaraRadera