lördag 19 mars 2011

Morgonpassen avlöser varandra


Just nu ser jag fram emot våren. Barmark, ljumma vindar, plusgrader och löpning som den självklara träningsformen. Uppe i Stockholm är det inte verklighet - än. Det är nämligen minusgrader och kyla som möter mig och kollegorna. Fredagens morgonpass genomförs dock innan eftermiddagens snöfall och jag får uppleva barmark. Springer på Strandvägen bort mot Djurgården där jag vänder. Om drygt två månader hoppas jag vara betydligt mer vältränad, då jag springer Strandvägen mot Norrmalmstorg, med folkmassorna runt omkring. Då borde det väl vara åtminstone trekvartstights och kortärmat..... (Om något missat vad jag syftar på, Stockholm Maraton, så klart).

Från Stockholm åker jag söderut. Via Nässjö är jag några timmar senare i Skene. Lördagen bjuder återigen på ett morgonpass, denna gång med min vältränade svägerska Åsa. Hon har sprungit hela vintern och det är nätt och jämt att jag hinner med henne. Det blir ett härligt pass i relativt snabbt tempo, medelhastighet 5.40 och  längden 7.3 km.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar