tisdag 3 januari 2012

Återbesök

Det är i dag återbesök hos sjukgymnasten. Efter en hel höst med höftskada är jag nu - friskskriven.

Efter maran i november har jag sprungit 14 km tre gånger samt ett antal kortare pass. Styrketräning i kombination med löpvila har varit lyckosamt. Att jag, trots 4.2 mils betonglöpning i New York, fortfarande är hel tror jag beror på detta: V-I-L-A. Hur lätt är det inte att börja för tidigt?

Jag tror många glömmer den viktiga vilan. I bussen hem från Orsalägret, efter fyra dagars intensivt tränande, finns det de som diskuterar morgondagens träning. I det läget är det just VILA kroppen vill ha. Inte mer nedbrytande träning.

Klokare med åldern, eller erfarenheterna? Vi är alla olika, men för mig är återhämtningen viktig. Ska försöka komma i håg detta även efter nästa mara....

2 kommentarer:

  1. Vila är super-viktigt! Kroppen måste få reparera sig för att kunna bli än starkare! Grattis till friskskrivningen!

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny!

    Det känns väldigt bra - men vis av erfarenheterna ska jag verkligen försöka hålla i gång med rehabstyrkan!

    SvaraRadera