torsdag 26 januari 2012

Vem går i skidspåren?


Det är torsdag och träning vid skidstugan. Spåren är packade för några dagar sedan. Det är ganska knöligt samt en och annan stubbe eller sten som sticker upp. Jo, jag har gamla skidor. Skejtskidorna. En repa i dem gör inget. Men det är svårt att få upp tempot när spåren är som de är. 

Att folk ska gå i spåren har jag ingen förståelse för. Det är skidåkning på sin höjd ett par månader om året - låt då bli att gå i skidspåren under den tiden!

Jag åker fem varv på femman. Har tänkt mig tre mil men det går alldeles för sakta och tiden rinner i väg. Drygt två timmar får räcka. Önskar dock att de timmarna hade genomförts i finare spår. Lövhult. I spår som i kväll har jag svårt att ta ut mig. Det är dock bättre än inget och visst, jag är jättetacksam att det finns snö, att man kan åka skidor :-) Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar