söndag 31 juli 2011

Istaby och planer för hösten


Sista rullskidpasset i Blekinge. Återigen är det uppehåll då jag denna söndagmorgon ger mig i väg. Hör fågelsång på avstånd, annars är det alldeles tyst. Så tyst som man kan förvänta sig en tidig söndag. En söndag då vädret inte inspirerar till tidig uppgång.

Åker utan någon som helst plan. Tänk om man skulle leva så. Utan planer. Bara köra på. Medan jag sakta bestämmer mig för Istaby och tillbaka, börjar jag tänka på hösten. Planer för hösten. Två lopp samt 10-milahelgen i augusti. Hur ska det gå nu? Med höften och hälsenan? Vilka reservplaner finns? Jag får ta en dag i taget. Jobba med tåhävningarna och stretchingen. Om det nu hjälper. Eller - visst kommer det att hjälpa.

Är nästan framme i Istaby när jag märker att vägbanan är våt och framför mig ser jag regnet. Vänder uppe vid backen, fram med kameran och sen i väg. Något vatten har jag inte med i dag.

Snart är det uppehåll igen och torrt på vägen. Ytterst lokalt regn, med andra ord. Får heller ingen mer nederbörd och snart är jag tillbaka. Cirka 50 minuter och kanske 10 km. Lite frisk luft - och lite styrka. Inte alls som ett rejält intervallpass löpning, men ändå. 

Hoppas jag är springklar snart. Hel och frisk. Så att jag kan fullfölja mina planer för hösten. Inte bara köra på - utan mål, utan hålla mig till dem jag satt upp och ser fram emot.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka lopp ska du köra? Mvh Jennie

    SvaraRadera
  2. Jennie!
    Efter gårdagens (1/8) besök hos massören känns det liiite bättre i dag. Måste verkligen bli bättre eftersom jag har både Lidingö och New York marathon i höst!
    Ska du springa något lopp?

    SvaraRadera
  3. Ja det är tänkt Lidingö. Fick en envis seninflammation efter Sthlm maran och har precis kunnat komma igång igen på riktigt. Härligt med New York marathon!

    SvaraRadera