lördag 30 juli 2011

Mjällby


Befinner mig i ett riktigt badparadis där det bara är en sak som saknas just nu - fint väder. I alla fall är det uppehåll då jag ger mig ut. Nattens regn har torkat upp och det är torrt på vägarna. Rullar ut från Sandviken och i riktning mot Mjällby där jag vänder. Tillbaka och vidare till Västra Näs. Där stänger jag av klockan, tar av mig skidorna och går fram till vattnet. Tittar ut mot horisonten. Det är redan ett år sedan vi var i Blekinge sist. Då var vi på marknad här i Västra Näs. Tiden går.

Känner en droppe mot ryggen. Bäst att gå bort till skidorna igen. På med utrustningen och i väg. Det duggar då jag stänger av klockan på en timme. Enligt vägskyltarna ska sträckan vara 14 km. Hinner precis in till övriga sällskapet, som redan sitter vid frukostbordet, innan en rejäl skur kommer.

Det blir ingen dag på stranden. Det blir Karlshamn i dag. I regn. Eller uppehåll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar