torsdag 28 februari 2013

Uppladdning

En vecka med längd och slalom och en veckas vila. Det är min uppladdning träningsmässigt.

Du som brukar läsa här vet att jag, när det gäller kosten, inte kolhydratuppladdar. Jag äter som vanligt, vilket troligen innebär mindre kolhydrater än de flesta. Försöker dock äta lite mer de sista dagarna. Och uppe i Sälen har jag ingen specialkost - äter med andra ord som alla andra då (nästan). Vet så klart att det inte är det optimala men jag har inte tillgång till eget kök och vill heller inte ha med egen matsäck för hela helgen.

Tar extra eneridryck så här dagarna före loppet. Ingen traditionell givetvis - min innehåller alger, vitaminer och mineraler :-) För att fylla på med näringsämnen och förhoppningsvis avvisa de baciller som ständigt finns i vår närhet.

Jag är redan nervös. Men det ingår. Resan i morgon är något jag ser fram emot. Hur det än går är det alltid något speciellt med denna helg. Massor av människor på väg mot samma mål, oavsett bakgrund.

Vi siktar mot Mora. Uppladdning, vallning och så de nio milen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar