måndag 11 februari 2013

Kan hon, kan jag

Tänk vad en tävling kan göra. Så här dagen efter Lövhultsloppet känns det fortfarande i hela kroppen. Det är dessa pass som behövs inför Vasaloppet. Hårt tempo, rätt och slätt.

Jag åkte i går på så fort jag kunde. Låg näst intill max stora delar av loppet. Och blir ändå slagen av segraren med drygt tio minuter. Tänkte i min enfald att det var en betydligt yngre skidåkare :-) Sökte så på nätet och hittade en något förvånande fakta: Ett år yngre än mig! Med andra ord inte ung alls. Dessutom bor hon i Blekinge- och hur mycket snö har de? Hon hade också med sina 5.20 hela 18 minuter bättre tid än mig på förra årets Vasalopp.

Detta inger hopp! Kan hon, kan jag. Får sikta på att bli bättre, helt enkelt. Även jag. Kanske ett vettigt träningsprogram inför nästa säsong?

Men för den skull inte glömma mitt hälsoår. Att träna så att kroppen håller. Framför allt få ordning på ryggen, som inte alls är så bra för närvarande.

10 minuter snabbare. På 4 mil. Imponerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar