lördag 2 februari 2013

Huskvarna Ski Marathon 2013

Det är 20 varv på en bana som passar mig perfekt, med undantag av de otäcka backkurvorna nedför, vilka blir isigare och isigare för varje varv.

20 varv :-)

Ett varv på denna konstsnöbana innebär tre tuffa backar uppför och så otäckingarna ner...

Inte alls en Vasaloppsbana med platt banprofil och bara stakning. Jag gillar backar, uppför. Speciellt om jag har bra fäste vilket jag har i dag. Vallat efter tävlingshemsidans rekommendationer. Har dock inget fluor på glidet. Den lyxen sparar jag till en annan gång.

Men det går fort ändå. Trots skidor utan fluor. Tiden på de fyra milen blir 2.29. "Nu varvar tjejen i D21 igen" säger speakern ett antal gånger. Det låter bra tycker jag. Tjejen. Tävlandes i D21. Med en gång känner jag mig minst 20 år yngre.

Jag vinner min klass. Och kommer samtidigt sist. Jag är ensam i klassen. Ett antal damer ställde dock upp. Men i motionsklass. De kanske inte kände sig som 21?

En riktig genomkörare är vad det är. Ärligt talat är jag helt slut nu. Undrar hur jag ska orka kvällens Idrottsgala? Den stora Idrottsfest som jag kommer att rapportera om i morgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar