onsdag 27 juli 2011

Nya tips


Jag står med en nyligen i strandkiosken inköpt kaffe, i handen. På högra sidan ser jag Turning Torso och åt andra hållet skymtar Öresundsbron i horisonten.

Jag är på "Ribban", ett stenkast från en, av flera personer rekommenderad, duktig naprapat. Solen skiner och övriga sällskapet ligger på en strand några mil söder om Malmö.

Själv har jag denna vilodag, via GPS, lyckats navigera mig till ett jättehus i en fashionabel del av storstaden, där naprapat Fredrik Palmer huserar.

Förhoppningarna är stora. Framför allt på vad han kan göra med höften. Hinner han kanske också med en titt på hälsenan?

Solen värmer då jag några minuter senare sitter utanför, i lä, och väntar på min tur.

Jag har tur. Det ÄR verkligen en duktig naprapat och han kollar både höften och hälsenan. Vrider, knakar och drar. Han lyckas få min benlängdsskillnad att återigen bli 0,75 cm som brukligt. Inte de två centimetrarna som det har varit ett tag nu. 

Får flera tips som jag ska återkomma till i senare inlägg.

Nästa gång jag kommer till Malmö ska jag boka tid igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar