tisdag 17 maj 2011

En dröm....



Tänk att ägna sin dag åt att springa. Med lätt packning genom Europa. Inga andra bekymmer än att hitta rum och mat för dagen. Att fokusera allt på det man gör för tillfället. Inte vara med tankarna i det som ska hända eller har hänt. Att vara helt i nuet. Läs den här artikeln - så vet du vad jag menar.

Att börja i liten skala och sikta högt. Det är vad Malin och jag ska göra en helg i augusti. Från Östergötland till Småland. Sen vet man aldrig vad det kan bli...

Att ha en dröm håller en levande. Att ha något att se fram emot. Att längta. 

3 kommentarer:

  1. Å fy tusan så roligt!! Exakt varifrån i Östergötland? Och vilket väg ska ni ta? Jag leker lite med tanken att springa Banvallsleden (http://www.banvallsleden.se/) nån gång i framtiden, alltså Halmstad-Karlshamn via Växjö. Det är typ 25 mil, så det får ju bli ett par semesterveckor som jag ägnar åt det i så fall. Men fatta vad underbart kul! När jag var i Skåne och sprang för ett par veckor sedan kände jag mig som världens mest lyckligt lottade människa som hade förmånen att i ett par dar bara äta, springa och sova och inte behöva bry mig om nåt annat.

    SvaraRadera
  2. Therese - jag läste ju om din helg i Skåne! Så fantastiskt roligt!!
    Vi har tänkt att springa 10 mil under augustihelgen, med övernattning i Malexander. Så vi ska försöka börja drygt/ca 5 mil därifrån och sen hem nästa dag o bli upphämtade då Garmin visar på 10 mil!!

    SvaraRadera
  3. Åh, ja, jag vet! Jag lämnade Portugal samma dag som Susanne och Rune, med den lilla skillnaden att jag tog flyget... Jag vill kanske inte göra just den turen som de gör, men har några andra projekt på planeringsstadiet :)

    SvaraRadera