söndag 22 maj 2011

Asics Stockholm Marathon


När det gäller balans mellan vila och träning är detta en optimal vecka. Löpträning måndag kväll, onsdag morgon, torsdag kväll och söndag eftermiddag. Att det inte blir söndag morgon istället beror på att jag är trött denna morgon. Men det går att ge sig ut lite senare också trots att jag föredrar den lugna morgonen just innan folk vaknat till liv....

Dagens pass blir det sista längre innan maran. Springer mot Qvensås och banvallen. I jämnhöjd med Sixtenssons gula hus tar jag första drickapausen. Stänger av klockan och pustar ut efter backen. Solen värmer och vattnet smakar fantastiskt gott. Minns med fasa träningspasset i den kuperade banan i Landvetter, då solen var lika varm och vätskebältet var hemma.

Efter Sixtenssons fortsätter det uppåt. Inte förrän ute vid Skurugatavägen börjar det gå utför igen. Försöker köra på och medeltempot blir faktiskt imponerande 5.19 på den nästan 18 km långa banan.

Det känns helt ok i hälsenan och överhuvudtaget går det lättare än vanligt. Kanske beror det på att jag vilat tillräckligt mellan passen? Nu blir det i alla fall en lugn vecka för att ladda inför lördagens Asics Stockholm Marathon. Långt och länge. Men det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar