torsdag 26 maj 2011

Snart är jag där igen



I dag är det inga intervaller på programmet. Det är nämligen Stadslopp i Eksjö i morgon och många ska springa. Inte heller jag vill köra intervaller så tätt inpå maran. I stället blir det ett lugnt pass på drygt 6 km och 40 minuter. Några springer knappt 4 km och de snabba löparna tar en extrarunda så det slutar på 7.5 km.

För egen del är det bara vila kvar nu. Packa väskan. Startbevis och tävlingskläder. Nervositeten har suttit i sedan någon dag. Märkligt att man kan vara så nervös. För ett lopp. Tycker ändå det ska bli kul och ser framför mig stadion och publiken när jag svänger in på banan. Upploppet. Målet. För er som inte gjort det innan - målgången är värt allt slit. Känslan av att vara helt utpumpad. Snart är jag där igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar