måndag 10 februari 2014

Fysiskt och mentalt

Ruggat och skidglasögon. Jag är rustad för nollföre och snöfall. Tror jag. Och i första backen fäster det också utan ett enda släpp. Hinner till och med fundera på om det faktiskt finns något bättre fäste i detta före?

Två backar senare går tankarna i andra banor. För det fryser i. Med ruggat.

Jag skrapar bort och fortsätter sedan i stället att skejta uppför. 

Svårvallat. Minst sagt. Men glasögonen kommer väl till pass. Skyddar en del mot blåsten och framför allt mot snön som yr ner.

Mörka tunga moln ligger som ett lock över hela Idre Fjäll med omgivning. Får man tro väderprognosen för veckan kommer det också att fortsätta så.

De ruggade skidorna går i vilket fall bättre än vallade skidor, vilket jag hade i nyår då Idrevädret var det samma som i dag.

Jag stakar och skejtar vidare. Tungt går det. Men bra träning  är det, både fysiskt och - mentalt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar