söndag 16 februari 2014

Emelie Öhrstig

Satt i går och bläddrade i nya numret av Vasalöparen, framför kvällens sändningar från Sotchi. Jag läser om Emelie Öhrstigs blogg och funderar på hur många skidbloggar det finns? Inte så många vad jag vet.

Några stycken följer jag emellanåt och det är inspirerande. Någon mer än man själv som stakar på i sommarvärmen, någon mer som rankar träningsläger högt på önskelistan och någon som gillar utmaningen i att åka mot klockan, gärna i ett riktigt långt lopp.

Emelies blogg handlar inte bara om träning. Där finns allt från mammafika till expertkommentatorsrollen under OS. Hon bor i Malmö och verkar träna en hel del och jag vet ju att det i Skåne finns gott om skidåkare.

Min utmaning framöver är att hitta bloggar med fokus på skidträning. Allt för att få mer inspiration inför kommande säsong :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar