tisdag 11 februari 2014

Tre varv på milen

Största solchanserna på förmiddagen, säger Karin på morgonens Idresändningar. Sol? Jo, vädret växlar snabbt i fjällvärlden och gårdagens molntäcke skingras idag och faktiskt så blir Städjan synlig igen.

Carl som är tolv år, på sitt trettonde, är med ett varv på milen. Under nyårsveckan åkte vi Fjället Runt ihop och vilade vid toppen av varje backe. I dag åker vi nästan samma spår, bara lite längre. Vi stannar mitt på - för att jag vill ta kort, på något sätt föreviga ögonblicket. Det har hänt något med tempot, tekniken och uthålligheten. Vilken skillnad, tänker jag. Att utvecklas så på kort tid, det gör man i den åldern :-) Själv är jag glad om jag kan hålla samma nivå som tidigare. Det här med att bli bättre är inte helt självklart med åldern. Men skam den som ger sig.

Själv känner jag av mer mjölksyra än vanligt. Det är den förkylning, som bröt ut efter förra veckans klubbmästerskap, som gör sig påmind. Efter att ha testat både Apotekets och Hälsokostens allra bästa utbud av förkylningskurer, känner jag mig ändå bättre.

Det blir för min del tre varv på milen. Lite av backträning, då den banan erbjuder långa tuffa stigningar.

Vallan då? Blå extra eller skigovallan1-20 hade antagligen gett perfekt fäste en dag som denna. Men jag är fortfarande inne på ruggat. Fäste? Jo, skapligt. Faktiskt över förväntan. Brantaste partierna är inte spårade, så där - skejtar jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar