lördag 14 maj 2011

Löparvänner


Under gårdagen springer jag genom Princes Street Garden till Royal Mile.


Starten är tung, trots att det går nedför till Holyrood Palace. 


Hälsenan gör sig påmind och tempot är lågt. Vid Parlamentsbyggnaden svänger jag höger och börjar klättringen uppför och runt Arthur's Seat. Möter flertalet löpare. Oftast hejar man högt på varandra. Vi har ju trots allt något gemensamt. Vi är löpare. Och just i detta ögonblick delar vi på samma upplevelse. En tidig löprunda, i lugnet, men ändå bara minuter från den hektiska storstadspulsen. 

På något vis sätter detta tonen för resten av dagen. Det blir en bra dag helt enkelt. Säkert kan mina löparvänner denna morgon hålla med.

På väg tillbaka mot hotellet går det lättare. Den stela hälsenan har mjuknat upp och tempot är något högre än vid starten.

Framme vid hotellet går solen i moln.Skurar igen.

Ändå är det dags att ta fram solglasögonen då jag någon timme senare, efter frukost, tar mig ner till stadens centrum igen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar