lördag 21 maj 2011

En vecka kvar


Om en vecka går startskottet. För att känna lite på Stockholmsatmosfären åker jag dit redan i dag. Men inte för att springa. Familjens 8-åring och jag ska gå på museum, på Görna Lund och på restaurang. Några affärer finns det inte önskemål om men ändå tror jag på några minuter i både Löplabbet och Runners Store. För inspirationen.

Träningsmängden inför maran är väl inget att skryta med. Sammanlagt två riktigt långa långpass och kanske 3-4 pass kring 18-20 km. Däremot har jag många kortare pass eller rättare sagt exakt fyra pass i veckan de senaste två månaderna.

I dagsläget (sprang inte i går) känner jag inget i hälsenan. 

Håller jag mig bara hel och frisk till nästa vecka så är jag inte orolig. Tänker dessutom satsa på en något längre tid än vanligt. Med andra ord tänker jag lägga mig bakom 4.15-farthållaren.

Jag gör det här för att jag faktiskt tycker det är roligt, inte för att slå några tider. Sen är det ypperligt att träna inför en mara. Snart nog är skidsäsongen här igen och då har jag nytta av alla intervaller och mil jag lyckas få ihop.

Ett delmål på vägen mot Köning Ludwig Lauf. Då två av mina absolut bästa skidkompisar också redan anmält sig gäller det ju att köra på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar