söndag 27 mars 2011

Friidrott, kalas och 5.08-tempo i motvind


Det är vår i luften, om än lite kallt, då jag efter lördagens morgonpass beger mig mot Östergötland. Först ett stopp i Tranås, som dagen till ära bjuder på friidrottstävling inne i sporthallen. Det är löpning och hopp.




Därefter tar vi oss över landskapsgränsen och snart uppenbarar sig Gistad. Det är en blivande 4-åring som ska firas. Det ges också möjlighet att träna. Söndagens morgonpass med min absolut löpstarkaste svägerska äger rum vid åttatiden. Vi springer runt Brånnestad i ett för mig rasande tempo. 5.08-tempo, 7.1 km och 36 minuter. Betydligt snabbare och betydligt jobbigare än jag är van vid. Dessutom stark motvind större delen av rundan.
Innan dagens lunch och tårta fotas det vårtecken och annat ute på landet. Avslutar med att klättra i fruktträden - vars frukt jag ätit många, många gånger.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar