söndag 30 september 2018

Morgonpigg (!)

Jag står med mobilen mot havet och fotar utsikten från Stenshuvud. Ska skicka bilden till min mamma, som faktiskt vid denna tidpunkt är påväg mot just Österlen, skriver morgonjogg - då stavningskontroll föreslår morgonpigg.
Jag tvekar, varför inte? För jag är pigg och morgonen är tidig. Jag har då tillbringat drygt ett dygn med riktiga feel good-kompisar. Älmhult, White Guide- restaurang - i nämnda lilla stad (!), IKEA-hotellet, IKEA-museet, IKEA fyndbutik, Äppelmarknaden i Kivik, suveränt B&B i närheten av Stenshuvud och restaurang Buhres i Kivik. Därtill givande samtal där det mesta avhandlats, kryddat med skratt och god sömn. Vad mer kan man begära av en helg?

Så visst kunde jag ha skrivit morgonpigg då jag skickade iväg utsikten över Hanöbukten,  på ena huvudet av Stenshuvud. Men jag skriver morgonjogg. En timmes morgonjogg innan en härlig frukost och ännu en sväng till Stenshuvud, men denna gång promenerandes.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar