lördag 15 september 2018

Må Bra-resa



Lyssnade på en podd i morse. Då jag var ute på rullskidorna.
I poddsamtalet kom de fram till, vi skulle kunna säga fyra ingredienser, för att ”må bra”. Som alltså kan passa in på vår resa med just detta tema. Och dessa fyra är:
Naturen - som vi vistas i hela tiden i detta vackra landskap.
Sätta mål - i och med att man är med på resan har man ju någon gång satt upp denna resa som mål.
Ett intresse - har man inget: skaffa ett! Antagligen har man, då man bokar denna resa, intresset att just resa, att röra på sig, träffa människor etc. 
Relationer - är kanske det viktigaste. Att träffa nya spännande människor, lära sig något nytt av någon, intressera sig för andra, ta del av andras livsöden mm mm. I varje individ döljer det sig en spännande människa, det är häftigt.
Men tillbaka till dagen och vår vandring:

Lite dimma. Men vad gör det!

Om man bara trivs i solsken, blir det liksom lite begränsat. Så vi är helt nöjda med dagen ändå. Och lite sol får vi också. Och kaffe.

En höjdpunkt för mig är att jag på eftermiddagen hälsar på min Kirchbergkompis och tillika vandringskollega Birgit. Fick receptet på det bröd hon bakade till mig när jag var här i somras. 
Hem och baka med andra ord!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar