lördag 2 juni 2012

Nästan ett maraton


Det blir nästa ett maraton - fast rullandes. I stället för Stockholm Marathon rullar jag 40.7 km.
Jag är helt enkelt framför allt en rullskidåkare, just nu mer än löpare och skidåkare. Det har även blivit min absoluta favoritträning, mer och mer - för varje skada...

Det är en tidig lördagmorgon jag lämnar Eksjö och åker i riktning mot Norra Solberga k:a. Det är få bilar ute, solen finns där bakom trädtopparna, luften är klar och frisk och vägen har nästan helt torkat efter gårdagens regn. Jag har i stort sett hela vägbanan för mig själv. Det är en underbar morgon.

I Askeryd har jag åkt exakt 34.5 km. Ringer efter skjuts som dyker upp drygt sex kilometer senare.

Efter dusch väntar frukost med nybakat bröd. Kaffe. Kan en dag börja bättre?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar